fredag 31 januari 2014

Holiday special: messy bunn.

Jag tänkte starta ett nytt tema här på bloggen.. Var fredag kommer jag att dela med mig av "helgens frisyr". Där kommer jag visa er en enkel frisyr som passar till alla helgens planer och som är väldigt enkel att göra själv. Hoppas ni får lite inspiration av detta!

I was planing to come up with a new theme here at this blog.. Every friday I'm going to share a "holiday special". That means that I'm going to show a hairstyle that fits for every plan for the weekend and that's very easy to make your self. I hope you'll get inspired from this!

- Ta allt håret i handen, lämna några hårtestar längst fram och locka dem.
- Take all the hair in your hand exept for some stripes of hair in the front. Curl them.
 - Gör en låg slarvig toffs på samma sätt som med hästsvansen jag visade igår.
- Make a low messy ponytale in the same way I showed you yesterday.

- Locka sedan allt håret i hästsvansen.
- Curl all tha hair in the ponytail.
 - Och börja fäst upp lock för lock som öglor runt toffsen.
- And start to make loops of the curles.

 - Gör likadant med resten av lockarna tills det ser ut något som bilderna ovan.
Detta tar inte mer än 10 minuter att göra och är lika enkelt att göra på sig själv som på andra!
Såhär hade jag sett ut ikväll om jag hade haft långt hår, stilrent, enkelt men med den lilla busiga twisten!
- Do the same with the rest of the curles until it looks something like in the pictures above.
This wont take more than 10 minutes to make and it's very easy.
This is how I would look tonight if I still had long hair. Simple, sofisticated but with that twist of messy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar