söndag 23 mars 2014

My everyday life; from black to blond

Hej allihopa! Hoppas alla haft en superhelg som har innehållit bättre aktiviteter än min då detta var min jobb helg. Tänkte visa er en av de roligaste kunderna jag hade denna veckan. Tyvärr har jag ingen före bild, men ska förklara så gott jag kan så ni förstår.
Utgångsläge; Svart hår med något ljusare toppar (näst intill svart fortfarande). Frisyren var en utväxt form av en kortare frisyr, ca 4 cm längre än bilderna ni ser.
Tillvägagångssätt; La en massa folieslingor i hela håret med blekning, sedan neutraliserade jag det med ännu en färg.
Resultatet är i mina ögon fantastiskt. För något av det svåraste som faktiskt finns inom mitt yrke är att få en kund från svart till ljus, vilket väldigt många har svårt att tro/förstå. Detta är fortfarande ett mellanläge, då det krävs fler än en slingning för att bli blond och för att färgerna ska flyta ihop utan att se randigt ut ville jag inte ljusa upp slingorna för mycket heller.
English; Hello everyone! Hope everyone had a super weekend that has better activities than mine, because this was my job weekend. Thought of showing you one of the funniest customers I had this week. Unfortunately I don't have any before picture, but I'm going to explain as best as I can so you understand. 
Output: Black hair with slightly lighter tops (almost black still). The hairstyle was an outgrowth form of a shorter haircut, about 4 inches longer than the images you see. 
Procedure: Added a bunch of foil highlights throughout the hair with bleach, then I neutralized it with another color. 
The result is in my eyes amazing. For one of the hardest things that actually exist in my profession is to get a customer from black to light, which so many find hard to believe / understand. This is still an intermediate position, but for the colors to flow together without seeing striped out, I did not light up the trails too much either.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar