fredag 21 februari 2014

Latest from MFW; Fendi, Gucci & Prada

Här nedanför har ni några av de mest välkända namnen världen över ifrån milano fashionweek höst/vinter 2014-15 som pågår just nu. Jag personligen älskar Italiens designers med deras enkla, stilrena och välsydda kläder. De har en annan utstrålning och känsla i mina ögon.
English; Below you have some of the best-known names worldwide from milan fashion week autumn / winter 2014-15 thatäs going on right now. I personally love the Italian designers with their simple, stylish and well-made clothes. They have a different charisma and feeling in my eyes.
 Prada - De använde sig av kavajliknande jackor med markerade kragar och fickor, färgstarka kläder och även en hel del mönster. Jackan längst till vänster skulle jag inte tacka nej till en höstdag tillsammans med ett par boots och en pennkjol!
Prada - They used the suit style jackets with marked collars and pockets, colorful clothes and even a lot of patterns. I would not say no to the jacket at the left on a fall day with a pair of boots and a pencil skirt!
Gucci - Detta är ett märke som när jag hör namnet tänker jag "CHIC!" och deras kollektion stämde precis överens med mina tankar. En hel del pasteller, skinn detaljer och pälsar. Den rosa skinnjackan hade jag gärna klätt mig i till hösten och ja, varför inte den blåa pälsjackan och den senapsgula klänningen också, stiligt och kan kombineras i oändligheten.
Gucci - This is a brand that when I hear the name I think "CHIC" and their collection sued right along with my thoughts. A lot of pastels, leather details and furs. The pink leather jacket I'd gladly dress myselt in this fall and yeah, why not the blue fur jacket and the mustard yellow dress too, stylish and can be combined into infinity.
Fendi (av Karl Lagerfeld) - Kollektionen bestod av mycket mörka och jordnära färger, långa kappor, även här en hel del päls detaljer. Transparenta klänningar & kjolar, en del mönster, men inte som på Pradas kollektion utan mer stora mönster även en del lapp teknik. Klänningen på mitten bilden vill jag väldigt gärna hänga in i min garderob, kombinationen med de höga vita stövlarna är ren perfektion i mina ögon. Karl Lagerfeldt är ett geni!
Vilken outfit tycker ni bäst om? Någon speciell kollektion ni har förälskat er i under veckan? 
Fendi (Karl Lagerfeld) - The collection had a consistens of very dark and earthy colors, long coats, also here a lot of fur details. Transparent dresses & skirts, some patterns, but not like the Prada collection, more large patterns even some patchwork. The dress in the middle picture, I would very much like to hang this in my closet and the combination of the high white boots is pure perfection in my eyes. Karl Lagerfeld is a genius!
Which outfit do you like best? Is there any collection you have fall in love with this week?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar