måndag 17 februari 2014

Ombre hairstyles

Som ni säkert vet finns där oändligt många olika sorter utav ombre frisyren. Här nedanför har jag valt mina favvisar inom sin "kategori" mörkt till ljust ombren. Ombre färgen har ju varit en otroligt stor trend under 2013 och vet ni vad? den håller i sig. Vilket jag är glad för, för oj, vad snyggt det är! Kan lova er, att hade jag haft långt hår fortfarande, då hade jag haft en ombre!

English; As most of you know there are so many different kinds of the ombre hairstyle. Below I have chosen my favorites in their own "category", dark to light ombres. The ombre hairstyle have been a huge trend during 2013 an you know what? It still is in 2014. Which I'm so happy for because, it is SO neat & I can promise you, if I still had long hair, I would have an ombre!

Detta är en lite extremare variant av den traditionella mörkt-ljust ombren & otroligt snygg blond färg på längderna i håret gör frisyren ännu bättre!
A more extrem version of the traditional dark - light ombre. 

Detta är i mina ögon den "traditionella ombren", mörkt till ljust i varma toner med lagom färgskillnad för att sticka ut från ett helfärgat hår!
This is in my eyes the "traditional ombre", dark to bright in warm colours and just enough change in colour to make it stand out from a hair whit the same colour everywere.


Och sist men inte minst, den naturliga ombren. Den när det bara ser ut som man varit i solen i en vecka för cirka ett år sedan men som man egentligen lagt ner många timmar hos frisören på. Ger en väldig strand look, sexigt & enkelt. Detta är en ombre som i stort sett alla blondiner kan känna sig hemma i.
And last but not least, the natural ombre. You know when it looks like you have been in the sun for a week, about a year ago, but actually you have spent hours at your hairdresser. Gives the perfect beachlook, sexy and simple. This is an ombre that pretty much all of the blonds can feel at home.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar